חוקרים מאוניברסיטת אסטון מצאו כי אנשים שעקבו אחר חשבונות אכילה בריאה ברשתות החברתיות במשך שבועיים בלבד אכלו יותר פירות וירקות ופחות ג'אנק פוד. מחקרים קודמים הראו כי נורמות חברתיות חיוביות לגבי פירות וירקות מגדילות את הצריכה של אלה. צוות המחקר ביקש לבדוק האם ייצוג חיובי של מזון בריא יותר ברשתות החברתיות יביא לאותה השפעה.
החוקרים גייסו 52 מתנדבים, כולם משתמשי מדיה חברתית, בגיל ממוצע של 22 שנים, וחילקו אותם לשתי קבוצות. המתנדבים בקבוצה הראשונה, המכונה קבוצת ההתערבות, התבקשו לעקוב אחר חשבונות אינסטגרם של אכילה בריאה בנוסף לחשבונות הרגילים שלהם. מתנדבים בקבוצה השנייה, הידועה בשם קבוצת הביקורת, התבקשו לעקוב אחר חשבונות עיצוב פנים. הניסוי נמשך שבועיים, והמתנדבים תיעדו מה אכלו ושתו במהלך פרק הזמן.
בסך הכל, המשתתפים שעקבו אחר חשבונות האכילה הבריאה אכלו תוספת של 1.4 מנות של פירות וירקות ליום ו-0.8 פחות מזונות עתירי אנרגיה ליום, כגון חטיפים עתירי קלוריות ומשקאות ממותקים בסוכר. זהו שיפור משמעותי בהשוואה להתערבויות קודמות מבוססות חינוך ומדיה חברתית שניסו לשפר את הדיאטות.
ד"ר תומאס, שלקחה חלק בכתיבת המאמר וצוות המחקר מאמינים כי השתייכות היא מרכיב מרכזי בשינוי בהתנהגות האכילה. לדוגמה, ההשפעה הייתה בולטת יותר בקרב משתתפים שהרגישו מזוהים עם משתמשי אינסטגרם אחרים.