קיום דיונים מוקדמים עם מטופלים החולים במחלות סופניות על סדר העדיפויות והערכים שלהם, מקל משמעותית על מצבם הנפשי של המטופלים ואף של בני המשפחה במהלך השכול. יחד עם זאת, רופאים וסטודנטים לרפואה מדווחים כי אינם מרגישים מוכנים לקיים שיחות על מחלות קשות.
קבוצת מחקר מאוניברסיטת הרווארד ו-mayo clinic ביצעה הערכה של ההשפעה של סדנת ההכשרה בנושא זה על הידע, הנוחות והביטחון בקיום שיחות אלו.
הלומדים הזכאים להשתתפות בתוכנית היו סטודנטים לרפואה בשנה האחרונה או מתמחים שנה א' בתוכניות כלליות (רפואת משפחה, רפואה פנימית). הלומדים השתתפו בסדנה של 2.5 שעות שכללה שיקוף על דיונים שנערכו בנושא המחלות הקשות, הוראה דידקטית, הדגמה של מדריך העורך שיחה על מחלות חמורות, משחק תפקידים עם חולים סטנדרטיים, התבוננות ישירה ומשוב ממומחים.
המשתתפים מילאו שאלונים לפני ואחרי ההתערבות ושאלות פתוחות. במחקר נכללו 25 משתתפים. ההתערבות נמצאה קשורה באופן ובהק לעלייה בידע ויעילות. כל הלומדים דיווחו כי רכשו מיומנויות חדשות, כאשר הרוב ציין באופן ספציפי מסגרת לבניית שיחות מחלה קשה בניתוח האיכותני. המשתתפים הצהירו שהסדנאות ישפרו את רמת הנוחות שלהם בשיחות עם חולים במחלות קשות ושיהיה כדאי לשלב אותן בתוכניות הלימוד הרשמיות.
הכשרה לשימוש במיומנות לשיחה על מחלות חמורות הינה חדשנית לסטודנטים לרפואה ולמתמחים שנה א'. היא משפרת את הידע שלהם ואת יכולתם לנהל שיחות על מחלות קשות. ממחקר זה עולה כי שילוב הכשרה זו בתוכניות לימודים רפואיות עשוי להיות בעל ערך חינוכי.