מחקר אנגלי חדש, שנכתב בשיתוף פעולה עם בית הספר לעסקים של ׳בייס׳, מצא שנוכחותם של אנשים מחברות או מקבוצות חברתיות שונות מילא תפקיד משמעותי בהשפעה על בחירת המזון של הצרכנים. החוקרים הראו שלעתים קרובות אנשים מגדירים את עצמם במונחים של גזע, השתייכותם לאוניברסיטה ומקום עבודה. על פי החוקרים החשש משיפוטיות אצל אנשים גובר כאשר הם נמצאים בקרב קבוצות חברתיות שונות. המחקר פורסם בתאריך-16 באפריל בכתב העת Psychology and Marketing.
צוות החוקרים בחן מאות משתתפים בעיר ובאוניברסיטה גדולה בארה"ב וגילה שהם נטו לבחור בחטיף בריא יותר בנוכחות צופה מגזע אחר, או בנוכחות צופה מאוניברסיטה אחרת, בהשוואה למשתתפים שהיו בנוכחות צופים מאותו גזע או מאותה אוניברסיטה. החוקרים משערים שהסיבה לכך הייתה צפייה לשיפוטיות יותר מצד קבוצה מבחוץ, וניסיון למתן את אותה שיפוטיות על ידי בחירה במזון בריא יותר. ארבעה ניסויים נפרדים תמכו בתפיסת המחברים כי נוכחותו של זר מקבוצה חברתית אחרת, בהשוואה לזר מקבוצה שלו, השפיעה על בחירת המזון של המשתתפים.
״אנו יודעים שלמזון יש תפקיד חשוב בחיים החברתיים, ולעיתים קרובות צרכנים מסיקים על תכונות ומאפיינים של אחרים על סמך בחירת המזון שלהם. המחקר שלנו הראה שנוכל להשתמש בתפקיד החשוב הזה של מזון לרווחת הצרכנים אם נדגיש שאוכל בריא הוא לא רק טוב לצרכנים, אלא גם עוזר להם להרשים אחרים״ אמרה ד״ר ג׳נינה שטיינמץ, מרצה לשיווק באוניברסיטת בייס, לונדון.
תגיות: מזון בריא, רושם חיובי, שיפוט שלילי
קישור:

