נהוג לחשוב שמוזיקה יכולה להפוך את המתמטיקה למהנה יותר, לשמור על מעורבות התלמידים ולעזור להקל על כל פחד או חרדה שיש להם לגבי מתמטיקה. המוטיבציה עשויה להיות גבוהה יותר והתלמידים עשויים להעריך מתמטיקה יותר, כך כתוב במאמר שפורסם ב״מחקרים חינוכיים״.
טכניקות לשילוב מוזיקה בשיעורי מתמטיקה נעות בין מחיאות כפיים ליצירות עם מקצבים שונים בעת לימוד מספרים ושברים, ועד שימוש במתמטיקה לעיצוב כלי נגינה. מחקרים קודמים הראו שילדים טובים עם זיקה מוזיקלית מצליחים יותר גם במתמטיקה. אבל השאלה אם שילוב מוזיקה בהוראה באמת משפרת את המתמטיקה שלהם הייתה פחות ברורה.
כדי לברר פרטים נוספים, החוקרת הטורקית ד"ר אייסה אקין מהמחלקה להנדסת תוכנה באוניברסיטת אנטליה בלק, חיפשה במאגרי מידע אקדמיים מחקרים בנושא שפורסמו בין השנים 1975 ל-2022. היא שילבה תוצאות של 55 מחקרים מרחבי העולם, שכללו כמעט 78,000 צעירים, מתלמידי גן ועד סטודנטים באוניברסיטה, כדי להגיע לתשובה.
שלושה סוגים של התערבות מוזיקלית נכללו במטא-אנליזה: התערבויות מוזיקליות סטנדרטיות (שיעורי מוזיקה טיפוסיים, שבהם ילדים שרים ומאזינים למוזיקה ומלחינים אותה), התערבויות מוזיקליות אינסטרומנטליות (שיעורים שבהם ילדים לומדים לנגן בכלי נגינה, בנפרד או כחלק מלהקה) והתערבויות משולבות מוזיקה-מתמטיקה, שבהן מוזיקה משולבת בשיעורי מתמטיקה.
השימוש במוזיקה, בין אם בשיעורים נפרדים ובין אם כחלק משיעורי מתמטיקה, היה קשור לשיפור גדול יותר במתמטיקה לאורך זמן, כאשר לשיעורים המשולבים הייתה ההשפעה הגדולה ביותר.