להקטנת גודל בקבוקי שתיה יש השפעה חיובית על נתוני המכירות של המותג בכללותו. אלה הם ממצאיו של מחקר חדש של חוקרי השיווק ג'ון גיט וכריסטופר קלר מאוניברסיטת צפון קרוליינה בצ'אפל היל, המבוסס על נתונים אמריקאיים. הממצאים עומדים להתפרסם בכתב העת Journal of Marketing.
מדובר בחדשות טובות לצרכנים, אבל איך זה משפיע על היצרנים? מחקר שנערך בארה"ב הראה כי שיווק משקאות דיאטטיים או משקאות ללא סוכר אינו מוביל לעלייה ברווחים של יצרני המשקאות הקלים, והסיבה לכך היא שצרכנים נוטים לעבור מגרסאות ממותקות לגרסאות ללא סוכר של אותו מותג.
צריכת סוכר עודפת היא בעיה בכל רחבי העולם. היא עלולה להוביל למספר בעיות בריאותיות, כולל סוכרת, מחלות לב וכלי דם, וכתוצאה מכך לעומס מוגבר על מערכת הבריאות.
"חברות כמו פפסי-קו הפחיתו את תכולת הסוכר במוצרים שלהן לאורך השנים, בנוסף לשיווק המותגים הידועים ביותר שלהן באריזות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר ויותר. למרות שזה לא הפחית את תכולת הסוכר הממוצעת במשקה, צריכת הסוכר של הצרכן למוצר ירדה במונחים מוחלטים", מסביר גיט. "יצרני המשקאות הקלים צריכים למצוא איזון בין הפחתת תכולת הסוכר במוצרים שלהם מצד אחד לבין שמירה או הגדלת הרווחים שלהם מצד שני. זה יכול להיות קשה להשגה אם הצרכנים דוחים חלופות פחות מתוקות".