תזונה

היתרונות של דיאטה המדמה צום

דיאטה המדמה צום יכולה להפחית סימני הזדקנות של המערכת החיסונית, כמו גם מפחיתה עמידות לאינסולין ושומן כבדי בבני אדם – וכתוצאה מכך נהנים מגיל ביולוגי צעיר יותר, על פי מחקר חדש

צום לסירוגין. אילוסטרציה

דיאטה מדמה צום היא דיאטה בת חמישה ימים, עשירה בשומנים בלתי רוויים ודלה בקלוריות, חלבון ופחמימות באופן כללי, והיא נועדה לחקות את ההשפעות של צום עם צריכת מים בלבד תוך צריכה של חומרים מזינים הנחוצים לגוף שיקלו על השלמת הצום. הדיאטה פותחה במעבדתו של פרופסור וולטר לונגו, המחבר הבכיר של המחקר החדש באוניברסיטת דרום קליפורניה.

המחקר של אוניברסיטת דרום קליפורניה, שפורסם בכתב העת Nature Communications, מוסיף לראיות התומכות בהשפעות המיטיבות של דיאטה מדמה צום (Fasting Mimicking Diet).

"זהו המחקר הראשון שמראה כי התערבות מבוססת מזון שאינה דורשת שינויים כרוניים בתזונה או שינויים אחרים באורח החיים יכולה להפוך אנשים לצעירים יותר מבחינה ביולוגית, בהתבסס הן על שינויים בגורמי הסיכון להזדקנות ומחלות והן על שיטה מתוקפת שפותחה על ידי קבוצת לוין להערכת גיל ביולוגי", אמר לונגו.

מחקרים קודמים בראשות לונגו הצביעו על כך שמחזורים קצרים ותקופתיים של דיאטה מדמת צום נקשרו למגוון השפעות מועילות. הם יכולים לקדםם התחדשות של תאי גזע (תאים שיכולים להתמיין לכל סוג של תא בגוף), להפחית תופעות לוואי כימותרפיות, ולהפחית את הסימנים של דמנציה בעכברים.  בנוסף, מחזורי דיאטה המדמה צום יכולים להוריד את גורמי הסיכון לסרטן, סוכרת, מחלות לב ומחלות אחרות הקשורות לגיל בבני אדם.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
0:00
0:00