הפרעות שינה

הפרעות שינה: הטיפול שמשפר את תדירות כאבי הראש וגם את השינה

התערבויות שינה פסיכולוגיות לטיפול במיגרנה וכאב ראש מתחי הפחיתו משמעותית את התדירות ועוצמת הכאבים כתוצאה מהפרעות שינה ואיכות שינה ירודה

אישה עם הפרעות שינה. התערבויות שינה פסיכולוגיות פותרות כאבי ראש?
אישה עם הפרעות שינה. התערבויות שינה פסיכולוגיות פותרות כאבי ראש?

הפרעות שינה, איכות שינה ירודה ומשך שינה לא מספק או מוגזם, הם גורמים ידועים לכאבי ראש ראשוניים ומשניים. בהתחשב בכך, ניתן לשער ששיפור השינה יפחית את כאבי הראש.

מאמר שפורסם בנושא סקר באופן שיטתי את הספרות ובחן מחקרים המשתמשים בהתערבויות שינה פסיכולוגיות לטיפול במיגרנה וכאב ראש מתחי. הכותבים חיפשו במקורות מידע שונים תוך שימוש במונחים הנוגעים להתערבויות שינה פסיכולוגיות וכאבי ראש.

ניתוח בוצע לשני תוצאים: תדירות כאבי ראש ועוצמת הכאב. החוקרים מצאו 103 מחקרים מתאימים ומתוכם 55 כפילויות. לאחר יישום קריטריוני ההכללה, נותרו שלושה מחקרים. מחקר נוסף התפרסם לאחר החיפוש הראשוני, כך שבסך הכל ארבעה מחקרים נכללו במחקר.

החוקרים מצאו שהתערבויות שינה פסיכולוגיות (במחקר אחד, בשילוב עם טיפול תרופתי) הפחיתו משמעותית את תדירות כאבי הראש ועוצמת כאבי הראש, ובשלושה מחקרים שיפרו תוצאות שינה (משך, יעילות, ישנוניות יתר וכד').

לסיכום, התערבויות שינה פסיכולוגיות משפרות את תדירות כאבי הראש וגם את השינה. עם זאת, יש עדויות סותרות להשפעה על עוצמת כאב הראש, ועד כה נערך מספר המחקרים קטן בנושא. למרות האמור לעיל, השיפורים הבולטים בכאבי הראש והפרעות השינה שהושגו לאחר התערבויות שינה פסיכולוגיות נראים מבטיחים, ודורשים חקירה נוספת.

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.