כתום, לבן וירוק לחיזוק המערכת החיסונית

הכינו את המטבח ואת הגוף לחורף: תוספת קבועה לתזונה של כורכום, ג'ינג'ר, שום ובצל חי וגם תרד, חסה ופטרוזיליה, עשויה למנוע מכם את ההצטננות הבאה

שום ובצל. הכי בריא לאכול חי
שום ובצל. הכי בריא לאכול חי

חיזוק המערכת החיסונית חשוב בכל ימות השנה ועל אחת כמה וכמה בעונה הקרה, שעם בואה מתחילות להופיע "מחלות החורף", ביניהן שפעת, הצטננות ודלקות גרון, הנגרמות לרוב משהייה במקומות סגורים וחמים כמו גני ילדים ומקומות עבודה.

לדברי סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית ב"הרבלייף", "לקראת החורף חשוב מאוד לחזק את המערכת החיסונית על מנת להמנע מהידבקות במחלות החורף. כדאי ורצוי לעשות זאת באמצעות תזונה נכונה, שינה איכותית ופעילות גופנית וכן הוספת מזונות שימזערו את הסיכון לחלות". באוורמן ממליצה על חמישה מרכיבים טבעיים לחיזוק המערכת החיסונית ולהימנעות מהידבקות במחלות חורף:

נוגדי חמצון

חומרים אורגניים אלה, המכונים גם אנטיאוקסידנטים, מנטרלים את נזקי הרדיקלים החופשיים בגוף ומסייעים במניעת מחלות, בשמירה על מערכת החיסון ובעיכוב תהליכי הזדקנות. תוספת של נוגדי חמצון לתזונה היומיומית תוסיף הגנה לגוף. נוגדי החמצון מצויים בעיקר בירקות מכל הסוגים, בפירות, בקטניות, בדגנים מלאים, באגוזים, בשקדים ובזרעים מסוגים שונים.

כורכמין

פירוש השם כורכום בשפות רבות הוא שורש צהוב. מדובר בתבלין שנמצא כמעט בכל מטבח ישראלי ולו סגולות רפואיות. הכורכום נחשב ללהיט בקרב שוחרי בריאות וספורטאים הודות לפעולות האנטי אוקסידנטיות והאנטי דלקתיות שבו ולחומרים המחזקים את מערכת החיסון כמו אשלגן וויטמין סי. ניתן ליטול את שורש הכורכום המיובש במרתח, במיצוי נוזלי, באבקה (עם שמן זית) או בכמוסות.

כלורפיל

הצבע הירוק שבירקות ירוקים מתקשר לצמיחה חדשה ולאנרגיה תוססת. העשירו את התפריט שלכם בסלטים טריים שבהם מבחר של עלים ירוקים (תרד, חסה, פטרוזיליה, מלפפון וכו'). ירקות בעל פיגמנט ירוק מכילים כלורפיל המשפר את חיידקי המעיים שלנו ובכך את בריאותנו, מעניק ברזל ומחזק את מערכת החיסון, מנקה את הגוף מרעלים ותורם לערנות ולתחושת אנרגיה.

האנטיביוטיקה של הטבע

שום, המכונה "האנטיביוטיקה של הטבע", יעיל לקטילת מספר רב של חיידקים, עשיר בנוגדי חמצון המחזקים את הגוף וגם נפוץ מאוד כתרופת סבתא עממית. השום מגרה את המערכת החיסונית שלנו ובכך מסייע לחיידקי הפלורה של הקיבה להגיע לאיזון. על מנת שנפיק ממיטב השום את התועלת יש לחתוך ולאכול אותו חי וטרי על אף ריחו החריף.

בצל

הבצל נודע כבעל סגולות רפואיות עוד בזמנים קדומים. מעבר לכך שבצל מוסיף טעם, הוא משמש כחומר משמר וגם חיוני מאוד לבריאות. הבצל מכיל ויטמנים רבים, מינרלים, שמנים אתריים, אנזימים, חומצות אמינו ועוד, התורמים לבריאות הכללית ולחוזק חיסוני. על אף ריחו החזק והחריף מומלץ לצרוך גם אותו חי וטרי בשילוב בסלטים, או קצוץ עם תוספת דבש.

ג'ינג'ר

ברפואה הסינית נוהגים להשתמש בו כצמח מרפא כבר מאות שנים. הג'ינג'ר מסייע בחיזוק מערכת החיסון בדגש על מצבי הצטננות, שיעול, מחלות חורף ועוד. שורש הג'ינג'ר ידוע כמחמם וממריץ, יעיל לטיפול בדלקות ולשיכוך כאבים, בעוד שהשמנים הנדיפים שלו ידועים בתכונות אנטי חיידקיות ואנטי ויראליות. נהוג להשתמש בג'ינג'ר מיובש או טרי. אפשר להוסיף לאוכל או לשתות בתה מחמם עם דבש ולימון.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

0:00
0:00