תזונה

נשנושי פירות – טוב לבריאות?

רק שלושה סוגים של חטיפי פירות – פירות יבשים, מחית פירות ופירות משומרים עם מיץ – עומדים בהמלצות העדכניות לחטיפים מזינים שנקבעו על ידי הנחיות התזונה הפדרליות בארה"ב

פירות יבשים. אילוסטרציה

בפעם הבאה שאתם אורזים ארוחת צהריים לילדכם או מחפשים נשנוש בריא אחר הצהריים, חשוב לזכור: רק שלושה סוגים של חטיפי פירות – פירות יבשים, מחית פירות ופירות משומרים עם מיץ – עומדים בהמלצות העדכניות לחטיפים מזינים שנקבעו על ידי הנחיות התזונה הפדרליות, על פי מחקר של מדעני מזון מאוניברסיטת מסצ'וסטס אמהרסט.

מבין כל חטיפי הפירות הזמינים מסחרית בארה"ב, המוגדרים על ידי משרד החקלאות האמריקאי כ"מוצרים המיוצרים עם פירות ומיצי פירות, אשר עשויים להכיל או לא להכיל תוספת סוכר, צבעים וטעמים מלאכותיים, וחומרים משמרים", צוות אמהרסט מצא כי פירות יבשים הם בעלי הפרופיל התזונתי הכולל הטוב ביותר – ריכוז החומרים המזינים ותכולת הסיבים הגבוהה ביותר, והסוכר המוסף הנמוך ביותר.

לעומת זאת, חטיפים בטעמי פירות, כמו סוכריות גומי, מכילים את הריכוז הנמוך ביותר של חומרים מזינים, תכולת הסיבים הנמוכה ביותר ואת הכמות הגבוהה ביותר של סוכר מוסף. אופציות אחרות עם ריכוז נמוך של נוטריינטים כוללים פירות משומרים ארוזים במשהו שאינו מיץ, ופירות מיובשים עם תוספות טעם, שניהם מכילים כמויות גבוהות יותר של סוכר מוסף. מחקר השוואת המזון, בראשות מדעניות המזון אמנדה קינצ'לה ואליסה נולדן, פורסם לאחרונה בכתב העת Nutrients.

בעוד אכילת פרי טרי היא ללא ספק האפשרות הבריאה ביותר, 80% מאוכלוסיית ארה"ב אינה צורכת את הכמות היומית של מנות פירות המומלצות על ידי הנחיות תזונתיות פדרליות (חמש מנות פרי ביום). לכן, אסטרטגיה אחת עבור הצרכנים להגדיל את כמות הפירות בתזונה שלהם היא לבחור חטיפי פירות עתירי חומרים מזינים.

"לא מדובר בפירות טריים, אלא במוצרי הנשנוש שאנשים נוהגים לצרוך יותר", אומר קינצ'לה. מבין חטיפים אלה – חשוב להיות מודעים לערכים התזונתיים שחטיפים אלה מספקים, ואילו מהם בעלי ערכים תזונתיים שטובים לבריאות.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
0:00
0:00