כושר

פעילות גופנית יכולה לקדם למידה ורווחה בבני נוער

מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת מזרח פינלנד מצביע על כך שמתבגרים שהולכים ברגל לבית הספר ועוסקים בפעילות גופנית בשעות הפנאי מתפקדים טוב יותר בבית הספר התיכון

כושר גופני בבני נוער. אילוסטרציה

מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת מזרח פינלנד מצביע על כך שמתבגרים שהולכים ברגל לבית הספר ועוסקים בפעילות גופנית בשעות הפנאי מתפקדים טוב יותר בבית הספר התיכון מאשר תלמידים לא פעילים גופנית. פעילות גופנית סדירה בשעות הפנאי, אפילו במינונים מתונים, הייתה קשורה גם לסיכויים נמוכים יותר לשחיקה בבית הספר. הממצאים פורסמו בכתב העת European Journal of Public Health.

הקשר בין פעילות גופנית ללמידה ולהישגים לימודיים הוא מורכב. עם זאת, מחקרים קודמים מצאו כי ביצוע פעילות גופנית במסגרת בית ספר בייחוד, למשל שיעורי חינוך גופני, יכולה לשפר את הביצועים בכיתה – במיוחד במתמטיקה. למרות זאת, מחקרים מעטים בחנו את הקשר בין הגעה לבית הספר בצורה פעילה לבין תוצאות חינוכיות. לגבי פעילות גופנית ורווחה בית ספרית, רוב הראיות הקודמות התמקדו בסטודנטים ברמה אוניברסיטאית.

במחקר שפורסם לאחרונה בקרב יותר מ-34,000 מתבגרים, החוקרים הבחינו כי הגעה פעילה לבית הספר (למשל הליכה, רכיבה על אופניים) היו קשורות לסיכויים גבוהים יותר לביצועים אקדמיים גבוהים ולדיווח עצמי על יכולת גבוה במיומנויות אקדמיות. הקשר היה חזק עוד יותר יחד עם פעילות גופנית מתונה עד נמרצת בשעות הפנאי. בדומה למחקרים קודמים, הקשר בין פעילות גופנית בשעות הפנאי לבין כישורים מתמטיים בלט.

"התוצאות בנוגע להגעה פעילה לבית הספר היו מסקרנות במיוחד מכיוון שחוקרים מתעניינים יותר ויותר ביתרונות הבריאותיים של הליכה ורכיבה על אופניים. פעילות גופנית לפני בית הספר יכולה, למשל, לשפר את הריכוז בכיתה, ולהסביר את התצפיות שלנו. עם זאת, בשל תכנון החתך, המחקר שלנו אינו יכול לקבוע סיבתיות", אומר ג'וסו ג'וסילה, דוקטורנט באוניברסיטת מזרח פינלנד.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
0:00
0:00