חדשות

שינה בת 6 שעות ומטה בגילאי 60-50 מובילה לסיכון מוגבר לדמנציה

המחקר הבינ"ל החדש שפורסם ב-Nature Communications מגלה כי מי שבגיל  60-50 ישן שש שעות או פחות ביממה נמצא בסיכון מוגבר ב- 30% לדמנציה בעתיד לעומת כאילו שהשינה שלהם נמשכת 7 שעות

מחקר חדש שפורסם אתמול (ג') ב-Nature Communications מגלה כי אנשים שבגיל  60-50 ישנים שש שעות או פחות ביממה נמצאים בסיכון מוגבר כדי 30% ללקות בדמנציה בהמשך החיים לעומת כאילו  שהשינה שלהם נמשכת 7 שעות ומוגדרת כנורמלית.

צוות חוקרים מצרפת, מהולנד ומבריטניה שהתמחותם באפידמיולוגיה של הזיקנה ומחלות ניווניות של מערכת העצבים וכן מתחום בריאות הנפש  הובילו את המחקר.

החוקרים עקבו במשך 25 שנה אחרי 7,955 אזרחי בריטניה, 33.1% מהם נשים בגילאי 55-35 וכולם עובדי השירותים הציבוריים. בתקופת המעקב, שבמהלכה משתתפי המחקר נתבקשו למלא שאלונים מדי כמה שנים על שינויים במשך השינה שלהם, 521 מהם פיתחו דמנציה.

החוקרים הגיעו למסקנה שיש קשר בין משך שינה מופחת מהנורמלי לבין הופעת הדמנציה ללא קשר למצב סוציו-דמוגרפי, התנהגותי, מחלות לב, מחלות מטבוליות ומחלות נפש.

החל משנת 1985 גויסו לצורך הפרויקט 10,308 אנשים אבל לגבי 7,959 מהם היה תיעוד על משך השינה מאז היו בני 50 או 60 והשינויים החלו להיראות כעבור עשור או שני עשורים. רוב מקרי הדמנציה היו בקרב גילאי 70 (גיל חציוני 77.1 שנה).

מחברי הדו"ח הדגישו כי שינויים בדפוסי השינה שכיחים בקרב אנשים עם אלצהיימר או מחלות דמנטיות אחרות וזאת עקב דיסרגולציה במחזור שינה-ערות כתוצאה מתהליכים פתופיזיולוגיים הקשורים בדמנציה שמתרחשים בהיפוקמפוס ובגזע המוח.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
0:00
0:00