מחלות קשות

תקשורת עם חולים קשים – עניין של אימון

מחקר בדק מודל חדש של אימון מדריכים על מנת לשפר את הכישורים של אנשי מקצוע בשיחות עם חולים קשים. ההדרכה נחלה הצלחה גדולה

הדרכת רופאים. הובילה לשיפור משמעותי בכישורים של אנשי המקצוע
הדרכת רופאים. הובילה לשיפור משמעותי בכישורים של אנשי המקצוע

הקושי בהתחלת שיחה עם חולים קשים בנוגע לערכים ולמטרות של הטיפול הוא בעיה נפוצה כיום. הכשרת רופאים ואנשי מקצוע רבים אינה מספקת נכון לעכשיו לביצוע שיחות מסוג זה.

מטרת המחקר שלפניכם היתה לבדוק האם מודל חדש של אימון מדריכים יכול להוביל להכשרה באיכות גבוהה שתשפר את הכישורים של אנשי מקצוע, על סמך דיווח עצמי, בתקשורת סביב מחלות קשות. החוקרים השתמשו במספר שיטות להערכת תוכנית ההכשרה.

בשנת 2016, שלוש פקולטות ב-Ariadne Labsי(AL) העבירו שלושה קורסי אימון מדריכים. מטרתם היתה להכשיר מדריכים בכל אחד משלושת המוסדות שיוכלו ללמד את אנשי המקצוע תקשורת סביב מחלות קשות.

החוקרים אספו מידע על ידי שאלונים שחולקו לאחר ההדרכה. המדידה המרכזית בדקה את השינוי, לפי דיווח עצמי של אנשי המקצוע, בכישורים שלהם לאחר ההדרכה בהשוואה לאלה שהיו להם לפניה. המדידות המשניות כללו את הערכת הקורס ולמידה איכותית.

בין השנים 2016 ל-2018, AL אימנו 22 מדריכים (19/22 היו מומחים ברפואה פליאטיבית) בשלוש מערכות. המדריכים הללו אימנו בהמשך 297 אנשי מקצוע (49% רופאים, 35% קלינאים בתחום הטיפול המתקדם, 12% אנשי סיעוד, עובדים סוציאליים או כמרים, ו-4.0% אנשי מקצוע אחרים) מתת-התמחויות (48%), רפואה ראשונית (28%), רפואה פליאטיבית (17%) ותחומים אחרים (7.1%).

תוצאות המחקר הראו כי ההדרכה נחלה הצלחה גדולה. אנשי המקצוע דיווחו על שיפור מובהק סטטיסטית בכל הכישורים בשתי מערכות, והמערכת השלישית הדגימה שיפור בכל הכישורים, כאשר שניים מהם הגיעו למובהקות סטטיסטית. בנוסף, המשתתפים דירגו את איכות ההכשרה ברמה גבוהה (95% דירגו יעילות במרבית הזמן או יעילות מקסימלית) וחלקו מערך נרחב של לקחים המשקפים שינוי חיובי בידע, בגישה ובכישורים שלהם.

החוקרים הסיקו כי הכשרה לתקשורת סביב מחלות קשות, שבוצעה ע"י מודל של אימון מדריכים, התקבלה בצורה טובה והובילה לשיפור משמעותי בכישורים של אנשי המקצוע. החוקרים סברו כי יתכן וזאת שיטה מתאימה למערכות בריאות המחפשות לשפר את הכשרת הרופאים והמטפלים.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.