חדשות

באמ"ן מזהירים: פתיחת מוסדות החינוך תביא להתפרצות נוספת

מומחי אמ"ן מציינים בעניין זה כי לאור מאפייני הזנים המוטנטים – יש להאיץ את מבצע החיסון ולהימנע מפתיחה לא מבוקרת של הסגר, ובפרט של מוסדות החינוך

קורונה בילדים (אילוסטרציה)

לפי נתונים שמפרסם משרד הבריאות, יותר ילדים ובני נוער נדבקים לגל השלישי של הקורונה בנגיף והמספרים הגבוהים של הנדבקים החדשים מעידים על המגמה: בנובמבר הקודם אובחנו כ-400 חולים מתחת לגיל שנתיים, ואילו שלושה חודשים לאחר מכן, למרות הסגר, זינק מספרם ליותר מ-5,800. דו"ח חדש של אמ"ן ממרכז המידע הלאומי במאבק בקורונה המתפרסם היום (יום ה') מתייחס אף הוא לנתונים המדאיגים הללו ומזהיר כי "פתיחת מוסדות החינוך עלולה להביא להתפרצויות קורונה נוספות ולכן תדרוש משנה זהירות".
פרופ' צחי גרוסמן, יושב ראש איגוד רופאי הילדים בהסדרות הרפואית בישראל, התייחס אף הוא לנושא הבוקר (ה') בכתבה של מאיר תורג'מן ואדיר ינקו ב-ynet: "התחלואה הגבוהה בגל הזה בקרב ילדים מקרינה גם על הקצה הגילאי הנמוך ותוקפת את התינוקות. אלו תופעות חדשות שמשקפות את כל מה שקורה במדינה מבחינת תחלואה. הכל נובע מהמוטציות החדשות, ובהן הבריטית שמתפשטת גם בקרב ילדים, ויש חשש שהיא גם יותר קטלנית מהוירוס המקורי. המשמעות היא שלא רק ילדים נדבקים יותר אלא אף עלולים למות בשיעורים גבוהים יותר, אך אני רוצה לסייג את ההנחה הזו שכן מדובר על תרחיש קיצוני כרגע. הפתרון הוא לחסן יותר ויותר".
מומחי אמ"ן מציינים בעניין זה כי לאור מאפייני הזנים המוטנטים – הבריטי, הדרום אפריקאי והברזילאי – יש להאיץ את מבצע החיסון ולהימנע מפתיחה לא מבוקרת של הסגר, ובפרט, כאמור, של מוסדות החינוך.
פרופ' דוד גרינברג, יו"ר החטיבה לרפואת ילדים במרכז הרפואי סורוקה, חבר הצוות לטיפול במגיפות וחבר בוועדת החיסונים של משרד הבריאות, צוטט אתמול ב=YNET: "יש ירידה דרמטית בתחלואה בקרב בני ה־60 ומעלה, אך בגלל שהזן הבריטי מאוד מידבק וגורם לתחלואה יותר קשה, הוא מתפשט יותר מהר ובקרב אוכלוסיות שאינן מתחסנות, כלומר צעירים. בנוסף, הזן גורם להם למחלה יותר קשה והוא ככל הנראה אלים יותר. החבר'ה הצעירים, שחושבים שהם בריאים, חוטפים את זה חזק יותר".

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
0:00
0:00