adults

בדידות ותסמיני דיכאון – מה הקשר ביניהם?

במחקר נמצא כי בקרב מבוגרים בני 50 שנים ומעלה בדידות מסבירה שיעור לא מבוטל של מקרי דכאון

דיכאון, אילוסטרציה

מחקרים הראו כי שליש מהמבוגרים בממלכה המאוחדת חוו בדידות. בדידות מהווה גורם סיכון בר שינוי הקשור להתפתחות דיכאון. עם זאת, ידוע מעט לגבי הקשר שבין בדידות לתסמיני דיכאון.

החוקרים בחנו קשר זה באמצעות הערכת חומרת הדכאון והבדידות בשש נקודות זמן שונות על ידי שאלונים ייעודיים.

המחקר, שתוצאותיו פורסמו לאחרונה בכתב העת הרפואי היוקרתי The Lancet psychiatry, התבצע במשך 12 שנים בין השנים 2004-2017 ועקב אחר קבוצה גדולה ומייצגת של מבוגרים בני 50 שנים ומעלה במדינת אנגליה. במחקר השתתפו 4,211 מבוגרים.

החוקרים מצאו כי עליה של נקודה אחת בציון הבדידות גורמת לעלייה של 0.16 נקודות בחומרת הדיכאון.

תוצאות המחקר הדגימו כי ניתן לייחס 18% ממקרי הדיכאון לבדידות לאחר שנה של שמעקב ול-11% ממקרי הדכאון לאחר 12 שנות מעקב. תוצאות אלו מעידות כי 11%-18% ממקרי הדיכאון יכלו להימנע אם אנשים לא היו סובלים  מבדידות.

החוקרים סיכמו כי חומרת בדידות גבוהה יותר הייתה בקורלציה לחומרת דכאון גדולה יותר במהלך 12 שנות המעקב של המחקר בקרב בני 50 שנים ומעלה. התערבויות המפחיתות בדידות עשויות למנוע או להפחית דיכאון בקרב מבוגרים בני 50 שנים ומעלה.

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
0:00
0:00