קפה

האם הקפה של הבוקר שומר על הלב שלכם?

הצהרה מדעית חדשה של איגוד הלב האמריקאי עושה סדר בנושא ושופכת אור על ההבדל הקריטי שבין שתיית קפה למשקאות אנרגיה. מתברר כי בעוד שקפה עשוי להעניק יתרונות בריאותיים, מקורות קפאין מרוכזים עלולים להיות מסוכנים

קפה. אילוסטרציה

קפאין הוא החומר הממריץ הנפוץ ביותר בעולם, ורובנו צורכים אותו דרך ספל הקפה היומי שלנו. לפי ההצהרה, אשר פורסמה בכתב העת הרפואי Circulation, רוב המבוגרים יכולים לצרוך בבטחה עד ל-400 מיליגרם של קפאין ביום. כמות זו מקבילה בערך לשלוש עד חמש כוסות קפה רגיל ביום. עבור חלק מהאנשים, צריכה מתונה של קפה שחור קשורה אפילו לסיכון מופחת להתפתחות של מחלות לב וכלי דם, סוכרת מסוג 2, אי ספיקת לב ושבץ מוחי.

ההצהרה החדשה סקרה עדויות עדכניות בנוגע לקפה המכיל קפאין והקשרים האפשריים שלו למצבים רפואיים שונים, ביניהם לחץ דם גבוה, כולסטרול, מחלת לב כלילית, פרפור פרוזדורים והפרעות קצב אחרות. המסקנה העולה מתוך נתונים אלו היא שצריכה מתונה נותרת בטוחה, כל עוד היא מגיעה מהמקורות הנכונים.

עם זאת, התמונה משתנה לחלוטין כאשר מדובר במינונים גבוהים יותר או במקורות מרוכזים. מומחים מזהירים כי משקאות אנרגיה וזריקות מרץ עשויים להעלות את הסיכון לבעיות לבביות משמעותיות.

החוקר המוביל של המחקר, דוקטור גרגורי מרכוס, פרופסור לרפואה מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו, מסביר את הממצאים. ״קפאין הנצרך בקפה הוא חלק מרכזי מחיי היומיום של מיליוני אנשים. בסקירה שלנו על המחקרים העדכניים ביותר מצאנו כי עבור רוב המבוגרים, צריכה של עד ל-400 מיליגרם קפאין ביום מקבילה לעד חמש כוסות קפה ללא תוספת סוכר, היא בטוחה ואינה מעלה את הסיכון הלבבי,״ אמר מרכוס. הוא הוסיף והדגיש כי ״עם זאת, מינונים גבוהים של קפאין, כמו אלו הנמצאים במשקאות אנרגיה, עלולים לגרום להשפעות מזיקות על הלב ויש להימנע מהם.״

הבנת ההשפעה המדויקת של קפאין על הגוף היא משימה מאתגרת עבור עולם המדע. רוב המחקרים מתמקדים בקפה, אך משקה זה מכיל חומרים רבים נוספים שעשויים להשפיע על הבריאות. מחקרים ניסיוניים מראים כי תרכובות מסוימות בקפה פועלות כנוגדי חמצון ובעלות תכונות אנטי דלקתיות, מה שעשוי להסביר את היתרונות הבריאותיים.

קושי נוסף נובע מכך שקשה להפריד בין ההשפעות של הקפאין עצמו לבין ההשפעות של תוספות נפוצות כמו חלב, שמנת, סירופים וסוכר. החוקרים מדגישים כי נדרשים מחקרים נוספים כדי להבין לעומק את תכולת הקפאין של מוצרים אחרים בתזונה שלנו, אך המסר המרכזי ברור: יש להעדיף קפה שחור רגיל ולוותר על פחיות האנרגיה המרוכזות.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
0:00
0:00