מחקרים

כיצד BMI משפיעה על מדדי לחץ הדם בנשים?

מחקר: האם מדדי מסת גוף ( BMI) שונים יכולים להשפיע אחרת על המדדים במהלך אימון ומנוחה?

בדיקת לחץ דם. אילוסטרציה

מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת הרפואי Obesity Research & Clinical Practice ביקש לבדוק האם מדד מסת הגוף ( BMI) יכול להשפיע על התגובה הקרדיווסקולרית של נשים עם משקל תקין, עודף משקל והשמנת יתר, על ידי השוואת קצב לב ולחץ דם במהלך אימון הדרגתי תת-מקסימלי על הליכון.

במחקר השתתפו 35 נשים בריאות, לא מעשנות, לפני גיל המעבר (גיל 30.8 ± 9.5yr; גובה 1.66 ± 0.05m; משקל 73.8 ± 18.9kg; שומן בגוף 36.2 ± 9.5%; צריכת חמצן מרבית 33.5 ± 8.1mL · min · kg − 1). הנשים סווגו לשלוש קבוצות על בסיס BMI: משקל תקין (NOR; ≤24.9 ק"ג ·m^2), עודף משקל (OVW; 25-29.9 ק"ג · m^2) והשמנת יתר (OBE; ≥30 ק"ג · m^2). המשתתפות ביצעו מבחן מאמץ הדרגתי תת-מקסימלי עם ספיגת חמצן מקסימלית בשיעורי 30%, 40%, 50% ו-60%, אשר במהלכו נמדדו דופק, לחת דם סיסטולי, לחץ דם דיאסטולי ולחץ עורקי בממוצע. למשתתפים בקבוצת OBE היה לחץ דם גבוה יותר בזמן מנוחה מאשר לקבוצות ה-NOR ו-OVW. מדדי הדופק, לחץ דם סיסטולי, לחץ דם דיאסטולי ולחץ עורקי בממוצע במהלך מבחן המאמץ הדרגתי תת-מקסימלי עלו כפונקציה של עוצמה. לא היו הבדלים קבוצתיים מבחינת הדופק, אך הלחץ דם הסיסטולי, לחץ דם דיאסטולי ולחץ עורקי בממוצע היו גבוהים יותר ב-OBE בהשוואה ל-NOR ו-OBW בכל העוצמות למעט 60%.

מחקר זה תרם להדגשת החשיבות של בדיקות מאמץ, במיוחד כדי להעריך את הסיכונים המוגברים לנשים הסובלות מהשמנת יתר. ככל הנראה נשים אלו עלולות לפתח מחלות כתוצאה מלחצי דם גבוהים כרוניים בזמן מאמץ, למרות שהדופק ולחצי הדם תקינים במהלך מנוחה.

 

 

 

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
0:00
0:00