חדשות

מי מתנדב? 5,000 ליש"ט לכל מתנדב מחוסן שיידבק בקורונה בניסוי בבריטניה

מטרת הניסוי: קביעת המינון המתאים במנה שלישית של חיסון. בסין לעומת זאת מציעים מנת גלידה – כדי לשכנע הססני חיסונים ליטול בכל זאת את החיסון

מגיפת הקורונה בעולם (אילוסטרציה)

בימים האחרונים החל בבריטניה ניסוי המציע למחוסני קורונה צעירים ובריאים להתנדב להידבק מחדש בנגיף  – זאת כדי לבחון כיצד המערכת החיסונית שלהם פועלת. התמורה בעד  השתתפות בניסוי  –  5,000 ליש"ט לכל משתתף שנדבק. מטרת הניסוי הינה לברר בדרך זו  מהו המינון הנדרש למנת החיסון השלישית כנגד נגיף הקורונה על מנת לספק הגנה יעילה יותר. דיווח על כך התפרסם אתמול באתר ITV בממלכה.

גם בסין, מדווח ה"ניו יורק טיימס" הבוקר, הציעו שלטונות הבריאות תמריצים מקוריים – אם כי בעלות פחותה בהרבה: מנת גלידה חינם או הנחות ברכישת פריטים שונים בחנויות – כדי לשכנע סרבנים ומהססי חיסונים להגיע להתחסן. רובם הסבירו את עמדתם בחשש מתופעות הלוואי של תרכיב החיסון. אם התמריץ הזה לא יפעל, יעברו השלטונות ל"שלב האיומים" בעונשים. אחד מהם: פגיעה בפרנסה והגבלות על חינוך ילדיהם של סרבני חיסונים.

כידוע השלטונות בסין אמנם מתגאים שהצליחו להשתלט על הנגיף אבל הירידה בתחלואה יצרה שאננות ורבים לא ממהרים להתחסן למרות שהחיסונים מוצעים להם. היעד שהציב הממשל, להגיע ליותר מ-560 מיליון מתחסנים עד סוף יוני, טרם  הושג. התמריץ המוצע הוא בנוסף להפעלת מנגנון תעמולה נרחב מצד השלטונות.

 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
0:00
0:00